Erdélytől Brüsszelig!

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Hogy jutottunk el Brüsszelbe?
      Minden ott kezdődött, hogy a múlt tanévben elküldtük az alkotásainkat az  RMDSZ által meghirdetett “Erdélyi utazásaim ” című pályázatra. A siker nem maradt el, a nyár elején  négy diák besatírozhatta a naptárban a szeptember 26-28-át.
     Mi, Csere János, Elekes Éva, Kovács Eszter Apolka és Lazsádi Szidónia elindultunk Kolozsvárról Kis Edit tanárnő kíséretében  Brüsszel felé.
    Megérkezésünk után  belakomáztunk és elindultunk felfedezni az éjjeli Brüsszelt. Kartonvárak, waffelillat és a fényekben uszó Grand Place fogadott minket. A káosz közepette a 60 cm-es Manneken Pis maga volt a nyugalom.
        A következő napot városlátógatással indítottuk. Az ebéd jelentette számunkra a felszusszanást, és mert fontos az energia karbantartása, nem maradhatott ki a tipikus belga desszert sem, a csoki mousse. Ezután máris megfigyelői lehettünk egy élő konferenciának az Európai  Parlamentben. Sógor Csaba képviselő úr betekintést nyújtott  a parlamenti élet világába, ami bizony zsúfolt és rengeteg utazással jár. A bemutató után, nem  mentünk messze, hisz a Parlamentárium látogatása következett. Az interaktív és a legújabb eszközökkel felszerelt múzeum igencsak elnyerte tetszésünket és segített megérteni azt, hogy miként alakult ki az Európai Unió. Egy élménydús nap után hagyományos vacsora várt minket Brüsszel  belvárosában.
         Lassan a végéhez közeledő kirándulásunk során kihasználtuk a reggeli szabadidőnket és ellátogattunk az Atomiumhoz. Az Európai Történelem Házához vezető utat gyalog tettük meg, hogy megtekintsük a jellegzetes belga épületeket.  Kissé fáradtan értünk oda, mivel a Google Maps által kijelölt útvonal 9 km hosszú volt. Az Európai Történelem Házában egy kisebb időutazásban vehettünk részt.
       Bármennyire is szerettünk volna maradni, sajnos eljött a távozás ideje. A Charleroi repülőtéren már csak a börönd súlya miatt izgultunk.  A felejthetetlen közös élmények során új barátságok is kötődtek. Reméljük még lesz alkalmunk visszatérni a csoki és a waffel városába.
                                                                                                                                      Éva és Szidi

Despre noi

Colegiul Național “Áprily Lajos” este cea mai mare instituție cu predare în limba maghiară din județul Brașov și Țara Bârsei. Colegiul se află în partea nordică a centrului istoric Brașov.