Határtalanul

Határtalanul Miskolcon

2019.október 7-én reggel elindultunk el Brassóból Miskolc irányába a 15-ös és a 2-es számú Általános Iskolák hetedik osztályosaival. A hosszú utazást követően este 19 órára értünk Miskolc-Tapolcára, ahol elfoglaltuk szállásunkat a négycsillagos Bátya hotelben és elfogyasztottuk a finom, meleg vacsorát.

Kedden, október 8-án reggeli után ellátogattunk a Harsányi Hunyadi Mátyás Általános Iskolába, ahol az igazgatónő szívélyes fogadtatása után betekintést nyerhettünk az ottani diákok mindennapi életébe: részt vettünk tornaórán, zeneórán, matekórán és olvasáson. Az igazgatónő vezetésével ellátogattunk a Harsányi sópincébe és a csodás környezetben levő halastavakhoz. Ezt követően visszamentünk az iskolába, ahol részt vettünk a madárgyűrűzésen, majd elfogyasztottuk a finom ebédet. Délután egy fantasztikus sportvetélkedőn vehettünk részt, a harsányi iskola diákjaival közösen. A nap hátralevő részében a Miskolc-tapolcai barlangfürdőben voltunk, ahol csodásan éreztük magunkat.

Szerdán, október 9-én az ízletes reggeli elfogyasztása után megnéztük a szépen felújított diósgyőri várat, majd megtekintettük a Miskolci múzeum Pannon-tenger című kiállítását és egy izgalmas vetélkedőn vehettünk részt. Ebéd után elmentünk Lillafüredre, ahol megcsodáltuk a gyönyörű vízesést, majd visszatértünk a szállodába, ahol ismét finom és meleg vacsorával vártak.

Csütörtökön, október 10-én reggeliztünk és búcsút vettünk Miskolc-Tapolcától és a hosszú utazást követően késő este érkeztünk haza.

Köszönjük mindenkinek, aki hozzájárult e sikeres kirándulás megszervezéséhez és lebonyolításához!

Programfelelős: Biró Margareta
Osztályfőnök: Keresztes Ibolya

Rólunk

Az Áprily Lajos Főgimnázium Brassó egyetlen és Brassó megye legnagyobb magyar nyelvű középiskolája, az egykori brassói Római Katholikus Főgimnázium utódja. Központi épületét Alpár Ignác tervei alapján építették föl a brassói belváros északi szögletében, az úgynevezett Tímár-telken.